Kostymrep :O

Idag var första kostymrepet! Inte roligt.
Det är jättevackert, vi har typ gråa mjukisbyxor i sammet, och liknande tröja, med typ vingar under armarna, och som grädde på detta jättetjusiga mos, har vi ett nät över hela huvet! Jag lovar det är sant, och nätet är FASTSYTT i tröjan!
Nejdå, inte alls jobbigt. Eller varmt för den delen. 

Finalen, där alla ska vara i himlen, är lite roligare, för där har nämligen alla olika kläder färgglada kläder från olika sommaroperauppsättningar. Jag har en jättehemsk typ, tunika av något slag, i något sidenliknande material, som knäpps (jag är tvungen att säga detta) med kardborrband. Vilket betyder att den kan gå upp i princip när som helst. Dessutom har den bara kardborrband"knappar" en liten bit, vilket i princip betyder att det går en slits upp till magen. Och jag har turkosa genomskinliga strumpbyxor under. Så, allt detta PLUS en matchande turkos basker, oh lala!

Haha, men jag är ju inte precis den roligaste, Gustav har typ en klänningsliknande sak som gör att han får två meter breda axlar, (ja, det är sant, han måste gå sidledes genom dörrar!) Jonathan har en slags clownpyamas, och Elin har en guldig turban och någon slags blå lång tunika. Och alla andra ser ut ungefär likadant, alltså helt utflippade och lite såhär, missplacerade i dagens samhälle.

Vi är så tjusiga. 

Förresten är alla som vill välkomna att komma och titta på Höörs sommaropera på torsdag, fredag, lördag eller söndag. :D Biljetter kan man köpa antingen i kulturhuset anders, eller på turistbyrån i Höör. (vet inte om man kan köpa någon annanstans, det kan man kanske?)

Puss på er ^^ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0