Betyder detta att jag redan är en tant?

3. Jag doppar nästan aldrig huvudet när jag badar. Jag kommer ihåg att min syster och hennes kompis en gång lovade varandra att "de skulle minsann alltid doppa huvudet, även när de var tanter, för om man inte doppade huvudet så gilldes det inte som att man hade badat." 
Detta var ju när jag var lite mindre, och då såg man ju upp till sin storasyster väldans mycket, så jag lovade det i tysthet också. Och redan nu, vid 15 års ålder har jag slutat doppa huvudet! Och skuldkänslorna alltså! 
Men jag har faktiskt goda anledningar:
- Min undervattensfobi. Man är så vilsen i vattnet, man har ingen kontroll. Så himla läskit.
- Jag får in massa vatten genom näsan. Obehagligt.
- HÅRET. Okej, den här anledningen skäms jag nästan över. Men det är sant, håret blir helt f*cked up när man badar. Förlåt för fåfänghet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0