Discogran

Packat skolveckan för imorron. Check. √

Innehåll:

♥ Lypsyl
♥ iPod+hörlurar
♥ Mobil
♥ Skolböcker
♥ Vantar
♥ Blyerts
♥ Två gigantiska, knallgröna, glittriga julgranskulor
♥ Ett gäng julgranskulor i knalliga färger som ser ut ungefär som discokulor.
♥ Ett gäng silvriga julgranskulor.
♥ Nycklar
♥ Plånbok
♥ Handkräm
♥ Kalender
♥ Reflex
♥ En burk med 'Kajsas Café kakor'

Nej, jag ska sälja kakorna. Inte äta dem. Och nej, jag brukar inte alltid gå omkring med julgrans pynt i väskan. Men nu är det ju så att vi ska julpyssla och pynta granen i skolan imorron! Och jag tar liksom för givet att alla förutom jag kommer glömma ta med pynt. Så jag tänkte att om det är så det är fallet så kan vi helt enkelt fylla upp granen med mina fina discokulor! 

Kommer bli så tjusigt, så. 

Fast jag har inget glitter. Så jag hoppas ändå på att någon klok liten niondeklassar har kommit ihåg att ta med julpynt. (glitter). 

Och julstjärna. 


"INGEN JUL UTAN JULGRAN. DET GÄLLER ÄVEN KLASSRUMMET."
Johanna Arderup


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0