Flicka ur Våldsam kärlek av Märta Tikkanen

Jag är femton, fyller sexton nästa fredag, och har aldrig haft nån kille.
Var gång nån kom nära, blev jag rädd och stack.
Jag visste inte hur man skulle göra. Jag tänkte att han kanske skulle skratta åt mig. Jag var rädd för morsan också, att hon skulle gissa. Hon har alltid varnat mig för killar. "Det är bara en sak killar vill, sen lämnar dom en", säger morsan,
"och kom inte hem på smällen och förstör ditt liv
så att det går för dig som för mig. Gud nåde dig", sa morsan.
Jag vågar inte tala om det. .../




Är det "Jag vågar inte tala om det" med betoning på tala, alltså, som att hon inte vågar prata om det. Eller är det "Jag vågar inte tala om det" med betoning på om, alltså att hon inte vågar berätta det?

/Nöter text och lyssnar på Patti Smith ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

hm. det var en svår en.

2012-03-20 @ 16:57:15
Postat av: Johanna

Visst var den. Tror jag kör på betoning på om ändån.

2012-03-23 @ 18:17:27
URL: http://sweetasparagus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0